Fudim uniwersalna

Uniwersalna linia diagnostyczna do wszystkich rodzajów pojazdów. W skład linii wchodzą:

Rolki hamulcowe typ BHE-EU
Hamulcomierz przeznaczony jest do quasi statycznego sprawdzania działania hamulców pojazdów samochodowych (w tym motocykli), ciągników rolniczych oraz przyczep przeznaczonych do łaczenia z tymi pojazdami, trójkołowców, czterokołowców i motorowerów, o dmc do i powyżej 3,5 tony. Pomiar skuteczności hamulców przy pomocy urządzenia odbywa się przy sterowaniu ręcznym (pilot) lub pracą w systemie automatycznym. Urządzenie współpracuje z miernikiem siły nacisku na pedał hamulca – do badania pojazdów z hydraulicznym układem hamulcowym oraz z miernikiem ciśnienia – do badania pojazdów z pneumatycznym układem hamulcowym.

Budowa urządzenia

W skład urządzenia wchodzą:

zespół pomiarowy lewy i prawy;
szafa elektryczna zasilająca;
tablica świetlna (wyświetlacz);
drukarka termiczna;
pilot zdalnego sterowania;
bezprzewodowy miernik nacisku na pedał hamulca;
bezprzewodowy miernik ciśnienia w układzie hamulcowym;
wanny fundamentowe (wysyłane na etapie fundamentowania);
komplet pokryw osłaniających;
dodatkowym elementem może być:

nakładka motocyklowa;
pokrywa ochronna;
analogowy wskaźnik zegarowy.

Urządzenie UKA-3,5E umożliwia określenie skuteczności amortyzacji zawieszenia samochodu o dmc do 3,5 t. wg metody kontroli EUSAMA. Pomiar skuteczności amortyzacji zawieszenia przy pomocy urządzenia odbywa się przy sterowaniu ręcznym (pilot) lub pracę w systemie automatycznym.
Liczba EUSAMA – to parametr określający stopień przylegania koła samochodu do podłoża podczas jego drgań według zależności:
E = FDmin / Fstat. * 100 %
gdzie:
E liczba EUSAMA (stopień przylegania koła do podłoża)
FDmin minimalna dynamiczna siła przylegania koła do podłoża tj. najmniejszy nacisk koła na podłoże , zmierzony przy częstotliwości rezonansowej podczas swobodnego tłumienia drgań koła od częstotliwości 24 Hz do 0 Hz [N]
Fstat. statystyczna siła przylegania koła do podłoża tj. nacisk koła na podłoże mierzony w stanie spoczynku koła [N]
Budowa:
Na kompletne urządzenie w wersji podstawowej składa się:
• zespół pomiarowy prawy i lewy stanowiący lustrzane odbicie prawego,
• szafa elektryczna
• tablica świetlna (w wersji komputerowej – szafa sterownicza)
• drukarka termiczna
• nadajnik zdalnego sterowania (pilot bezprzewodowy)
• wanny fundamentowe (wysyłane wcześniej do Użytkownika co umożliwia prawidłowe przygotowanie fundamentów do zainstalowania urządzenia)

Urządzenie do oceny prawidłowości ustawienia kół jezdnych pojazdu zwane dalej urządzeniem do oceny ustawienia kół umożliwia pomiar poprzecznego przesunięcia płyty pomiarowej podczas przejazdu jednego koła badanej osi przez płytę, które jest proporcjonalne do poślizgu bocznego koła i po odpowiednim przetworzeniu jest miarą prawidłowości ustawienia kół jezdnych pojazdu. Pomiar prawidłowości ustawienia kół jezdnych pojazdu przy pomocy urządzenia odbywa się przy sterowaniu ręcznym (pilot) lub pracę w systemie automatycznym. Dopuszczalny nacisk koła badanego pojazdu 50kN. Pomiar zbieżności (rozbieżności) ustawienia kół przy pomocy płyty ze sprzężonym z nią czujnikiem przesunięcia liniowego jest najprostszą i najszybszą metodą sprawdzenia ustawienia zbieżności (rozbieżności) kół. Z uwagi na charakterystykę ruchu płyty jej faktyczne wychylenie jest skorygowane współczynnikiem (wartością 0.77), tak aby wykazywać rzeczywistą zbieżność pojazdu. Odpowiednie kryteria do oceny ustawienia zbieżności są zawarte w zbiorze danych regulacyjnych pojazdów „AUTODATA”.

Budowa

Na kompletne urządzenie w wersji podstawowej składa się:

zespół pomiarowy kompletny
tablica świetlna
drukarka termiczna
nadajnik zdalnego sterowania (pilot bezprzewodowy)
wanna fundamentowa (wysyłana wcześniej do Użytkownika co umożliwia prawidłowe przygotowanie fundamentu do zainstalowania urządzenia)

 

CENY NETTO
AUTOLINE LDP EU  99.800 zł
Pokrywy na tester amortyzatorów 1.450 zł
Rolki wolnobieżne 3.950 zł
Wanny fundamentowe 2.650 zł
Wersja komputerowa 4.500 zł
Aktualizacja cennika 23 lipca 2020

 

COPYRIGHT 2014 - WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE Realizacja:

do góry